Dekoracje Wielkanocne DIY

by - środa, kwietnia 08, 2020

To będzie wyjątkowa Wielkanoc. Myślę, że dla wielu z nas trudna, może nawet smutna. Nie możemy spotkać się z tymi wszystkimi, z którymi byśmy chcieli. Będziemy świętować w mniejszym gronie, wśród kilku najbliższych osób, a niektórzy niestety sami. Trochę to przykre, ale myślę, że trzeba starać się szukać w tym wszystkim jakichś pozytywów. Może właśnie ten czas pozwoli nam bardziej docenić tych, których mamy przy sobie na co dzień i zatęsknić za tymi, którzy są gdzieś dalej. Może jednak jest nam to do czegoś potrzebne. Staram się w to wierzyć.

Dla mnie Wielkanoc nigdy nie była bardzo ważnym świętem. Oczywiście każda okazja do spotkania z rodziną jest dobra, ale to nie są takie święta, jak Boże Narodzenie. Nie ma tego klimatu, tej magii. Nigdy też nie dekorowałam jakoś specjalnie domu na tą okazję, ale w tym roku jest jakoś inaczej. Jakoś bardziej mi zależy, żeby poczuć te święta, mimo tej trudnej sytuacji.
 
Dlatego też, chyba po raz pierwszy w życiu zaszalałam i zrobiłam kilka dekoracji sama, z użyciem tak naprawdę tego, co znalazłam w ogrodzie i w szopce Miśka :) I postanowiłam podzielić się z Wami moimi dziełami.


Wianek z bukszpanu
Potrzebujemy:
  • podkład do wianka (jeśli nie mamy, możemy też wyciąć kształt okręgu z kartonu, albo uformować je z drutu)
  • gałązki bukszpanu
  • cienki drucik
  • ewentualnie sznurek do powieszenia


Drucik zawiązujemy na podkładzie do wianka. 

Przykładamy pierwszą gałązkę, obwiązujemy dookoła drucikiem. Przykładamy kolejną gałązkę, obwiązujemy drucikiem, itd. 

Staramy się dłuższe i grubsze gałązki przykładać od zewnętrznej strony, a mniejsze od wewnątrz wianka. Jak dojdziemy do wprawy, możemy też przykładać po dwie lub więcej gałązek na raz. Ostatnie gałązki staramy się delikatnie wsunąć pod pierwsze i obwiązać je drucikiem tak, żeby nie był widoczny. 

Końcówkę drucika wsuwamy od spodu pod kilka pętli i zawiązujemy. 

Jeśli chcemy powiesić wianek, zawiązujemy dookoła sznurek. Mi podoba się taka minimalistyczna wersja, ale jeśli chcecie, możecie go oczywiście dodatkowo udekorować pisankami, kwiatkami itp.



Króliczy obrazek
Potrzebujemy:
  • płaski kawałek drewna lub kilka zbitych deseczek, o dowolnej wielkości
  • farba (nie musi być specjalna do drewna, może być zwykła do ścian, a nawet plakatowa)
  • pędzel
  • taśma klejąca dwustronna
  • pompon z waty lub z włóczki
  • klej


Rysujemy kształt królika na kartce (możemy też znaleźć gotowy wzór w internecie, ja swój wydrukowałam stąd klik), wycinamy. Wzór królika przyklejamy w dwóch miejscach małymi kawałkami taśmy do naszej drewnianej tabliczki. 

Resztę drewna malujemy pędzlem. Drewno nie musi być idealnie pokryte, nawet lepszy efekt uzyskamy, malując niedokładnie, suchym pędzlem.


 Odklejamy kartkę. Przyklejamy pompon w miejscu ogonka i gotowe :)


Gniazdko z pisankami
Potrzebujemy:
  • trochę młodych, cienkich, giętkich gałązek (np. brzozowych)
  • pisanki (u mnie jajka pomalowane na biało farbą do ścian, z narysowanymi buźkami)
Z gałązek pleciemy gniazdko. Zaczynamy od zaplecenia w koło pierwszej gałązki.

Kolejne obwijamy dookoła i od spodu, tworząc gniazdko. Możemy też połączyć gałązki drucikiem.




Układamy jajka w gniazdku, możemy je dowolnie udekorować zielonymi gałązkami, baziami, czy drobnymi kwiatkami.
Będzie to idealna dekoracja Wielkanocnego stołu.


Królicze uszy (pomysł na nakrycie stołu)
Potrzebujemy:
  • dowolnej serwetki (najlepsza będzie materiałowa, ale sprawdzi się też papierowa, u mnie kawałek juty)
  • kawałek sznureczka
  • pisanka
  • mała gałązka lub kwiatek do dekoracji



Serwetkę składamy na pół w trójkąt, a następnie zwijamy od krótszego do dłuższego boku, jak na zdjęciu.

 Owijamy wokół jajka, związujemy sznurkiem. Dekorujemy gałązką lub kwiatkiem.






Mam nadzieję, że spodobały Wam się moje propozycje, a może nawet skorzystacie i sami coś takiego stworzycie? Będzie mi bardzo miło, jak dacie znać.

Przy okazji życzę Wam już też, mimo wszystko, udanych Świąt. Dużo spokoju, śmiechu, dobrego jedzonka i samych dobrych chwil. 

Ania




You May Also Like

9 komentarze

  1. Super. Niby takie proste pomysły a jaki fajny efekt! Bardzo mi się podobają��

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne inspiracje, śliczne ozdoby. Wianek z bukszpanu mega! ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piekne, ja wianuszki tworzyłam na gotowych wiklinowych podkładach ale na te z bukszpanu chyba się skusze ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne te twoje ozdoby lubię taki minimalizm

    OdpowiedzUsuń
  5. Gniazdko i wianek mnie urzekły ��

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne! Minimalistyczne, a jednocześnie efektowne :). Na pewno zrobię! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne ! Jajka wielkanocne ozdobione w ten sposób są przeurocze!♥️

    OdpowiedzUsuń
  8. Musze jutro namówić meza na wspólne robienie dekoracji, świetna inspiracja ��

    OdpowiedzUsuń